Op dinsdag 3 november waren premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge weer op televisie. Ze vertelden over meer strenge regels tegen het coronavirus. De belangrijkste dingen leggen we uit.

Strenge regels vanaf 4 november

Er zijn veel besmettingen met corona.
De aantallen besmettingen moeten sneller minder worden.
Daarom zijn er nu extra regels tot en met 18 november.
De regels van 14 oktober blijven ook gelden.

Vanaf 19 november gelden alleen de regels van 14 oktober.
Half december bespreekt het kabinet wat er daarna nodig is.
Het kabinet bestaat uit de ministers en staatssecretarissen.

Blijf zoveel mogelijk thuis

Nieuwe regels voor groepen

Nieuwe regels voor sporten

Sporten vanaf 18 jaar

Sporten tot 18 jaar

Bioscopen en musea gesloten

De meeste plekken en gebouwen waar veel mensen bij elkaar komen zijn gesloten.
Dat geldt voor binnen en buiten.
Dit zijn bijvoorbeeld:

Sommige plekken en gebouwen blijven open.
Bijvoorbeeld:

Nieuwe regels voor reizen

Reizen in Nederland

Op reis naar het buitenland

Niet vergeten:

Bellen met vragen over het coronavirus